categorie Press & Office Store

Winnaars en laureaten

winnaar Press & office store

Jurylid Michèle Van Wambeke maakt winnaar bekend

 

Doelstelling
winkelvernieuwing en uitbreiding na een naamswijziging. De zaakvoerders wilden rust creëren voor de klanten en henzelf, dit met een verdubbeling van de oppervlakte en het creëren van een eenheid tussen de twee winkels (krantenwinkel en breiwinkel) onder één dak.

Woolstreet Journal

Inrichting
The Wool Street Journal is zowel een volwaardige krantenwinkel als een volwaardige wolwinkel. Door het uitbreken van muren en de plaatsing van de kasten is er één doorlopende grote ruimte gecreëerd met achteraan voldoende daglicht wat belangrijk is voor de wol. Er is gewerkt met rechte lijnen door bijvoorbeeld de kasten te laten doorlopen met de toonbank en de tijdschriftenrekken met de wolkasten. De verlichting zorgt er voor dat de nieuwe ruimte niet als apart gedeelte wordt gezien. Het oude gedeelte heeft namelijk een plafond van 40 cm lager en achteraan zijn de lampen in dezelfde rechte lijn gehangen maar ook op dezelfde hoogte (dus 40 cm lager dan het feitelijke plafond). De gebruikte materialen zorgen voor een eenheidsgevoel, rust, warmte en properheid. Er werd gekozen om met zwart en wit te werken in de gehele winkel voor een modernere en cleanere look en met houtkleur om warmte uit te stralen.

Motivatie jury
Goede integratie van 2 verschillende zaken. Hier is echt de totaliteit aangepakt: van nieuw logo tot gevel en winkelinrichting. Men ziet van buiten wat men binnen kan verwachten. De gevel is bewust veel rustiger geworden door het in een kleur te schilderen en de reclameborden te concentreren op 1 plaats. Ook het vernieuwde logo op de voorgevel komt beter uit. De zwarte kleur wordt ook binnen gehandhaafd en gecombineerd met witte racking en houten vloer waardoor ook het geheel rustig overkomt. Ook het aanbod van de tijdschriften is mede door de communicatie overzichtelijker geworden voor de klant. Door gebruik te maken van schermen (inspiratie), een volgnummersysteem en wifi wordt het veel aangenamer winkelen voor de klant. De wenskaarten worden gegroepeerd waardoor men de indruk heeft van een zeer grote keuze te hebben. 

 

2de plaats: Dagbladhandel Dimitri in Machelen

Dagbladhandel Dimitri Shop Design Awards

Dagbladhandel Dimitri heeft een uitbreiding achter de rug. Hiermee wilde men extra ruimte creëren om de shopervaring van de klanten te verhogen.
Een betere uitstalling van de producten moet ook zorgen voor een verhoging van het aankoopbedrag. Er werd gekozen voor een ideale doorstroming in de winkel, door een verschillende in- en uitgang te creëren, zodat een zo groot mogelijke winkel-wandelafstand wordt afgelegd. In het nieuwe deel werd getracht om zoveel mogelijk natuurlijk licht binnen te krijgen door te werken met een volledige glaspartij. Bovendien zorgt een wijde elektrische schuifdeur dat ook mindervaliden makkelijk toegang hebben tot de winkel. Brede gangen zorgen ervoor dat het winkelen comfortabel blijft . Door te werken met natuurlijke materialen is een omgeving van rust ontworpen. Er werd gekozen voor een naadloze gepolijste betonvloer, die door zijn gevlekte uitzicht hedendaags oogt. De natuurlijke stijl werd doorgetrokken in de toonbank door daar te werken met een bekleding met houten latjes in reliëf. Dé eye-catcher is echter het wolkenplafond : door het nabootsen van een natuurlijke omgeving wordt het volledige winkelconcept nog net iets meer geaccentueerd.

 

3de plaats: Cyaan & Co in Wilsele

Cyaan en Co Shop Design Awards

Cyaan & Co heeft een uitbreiding en vernieuwing van winkel achter de rug. Het aanliggende pand werd aangekocht en in het bestaande winkelpand geïntegreerd.
Doel was om de overvolle winkel terug luchtiger te maken en tegelijkertijd een ruimer assortiment te kunnen voeren. De winkel is opgedeeld in een zestal min of meer in elkaar overlopende afdelingen. De verschillende soorten vloeren en de palen in de winkel zorgen voor een afbakening: coffee corner/boekenafdeling heeft ouderwetse huiskamertegels, de oude winkelruimte (krantenwinkel, wenskaarten, speelgoed) heeft een houten parketvloer en in het nieuwe gedeelte achteraan links (kantoorvakhandel en copycenter) liggen grote donkere tegels. Omdat de producten voor een grote drukte en veel impulsen zorgen, is de plaatsing van de meubels strak en zijn de plafonds sober, wit en zoveel mogelijk eenvormig (vooraan gyproc, achteraan plafondtegels). De materialen (hout, ruwe baksteen, oude lichte parketvloer) zorgen er mee voor dat de winkel een lichte en gezellige uitstraling heeft.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.