- 04 juli 2019
- | Bron: Professional
Lancering Nextrade op Tendence
Digitale transformatie van de industrie vormgeven

Nextrade - het digitale bestelplatform - vierde bij de opening van Tendence 2019 de lancering van zijn pilotversie. Meer dan 40 leveranciers met meer dan 60.000 artikelen hebben al hun B2B-winkels op het platform ingeschreven. Met deze tool is er een format dat nieuwe kanalen creëert om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen in een tijd van enorme consolidatie in de retailsector. Voor retailers is het niet langer nodig om handmatig bestellingen te plaatsen bij individuele leveranciers - wat tijd, geld en middelen bespaart. Elke leverancier is ook vrij om zijn eigen winkel te ontwerpen die de look & feel van zijn merk weerspiegelt met onafhankelijk rechtenbeheer en prijsstelling - inclusief het uploaden van productafbeeldingen, video's, productbeschrijvingen en andere marketingdocumenten. "Digitale alternatieven bieden gebruikers nog meer vrijheid om hun beursbijeenkomsten te wijden aan networking en nieuwe producten vinden die hun gamma verbeteren. De lancering van dit platform maakt ons de eerste beursorganisator die dit potentieel benut en we werken samen met sterke partners om de digitale transformatie van de industrie vorm te geven", zegt Philipp Ferger, Group Show Director van Tendence en Nordstil, en Managing Director van nmedia.