LKQ stelt tijdens bijeenkomst Qualitygarage nieuwigheden voor

Jaarlijkse bijeenkomst Qualitygarage

Op 19 januari vond de jaarlijkse bijeenkomst van Qualitygarage plaats, waarbij LKQ de nieuwigheden van zijn garageconcept voor het komende jaar voorstelde. Qualitygarage groeide de afgelopen jaren uit tot een landdekkend netwerk waarbij het de garageklant wil ontzorgen en ondersteunen. In 2023 wordt ingezet op een uitgebreid opleidingsaanbod, met aandacht voor xEV, en op vernieuwende marketingcommunicatie zodat garages hun marktpositie kunnen versterken.

LKQ organiseerde op 19 januari voor de derde keer zijn jaarlijkse Qualitygarage-bijeenkomst. Meer dan 300 aanwezigen kregen een vooruitblik op wat 2023 te bieden heeft. Qualitygarage blijft onafhankelijke garages ondersteunen op basis van vier pijlers: Techniek, Marketing, Partners en Mobiliteitsoplossingen.

Het team achter Qualitygarage zit echter niet stil, zo zegt Nicolas Soreille, Head of Workshop Concepts BeLux: “De afgelopen jaren hebben we al mooie stappen gezet en zijn we gegroeid tot een landdekkend netwerk. Groei blijft belangrijk, maar we willen ook verzekeren dat Qualitygarage-leden steeds toegang hebben tot de juiste trainingen en technische informatie, en daarbovenop de juiste marketingondersteuning krijgen. Het is belangrijk dat we te allen tijde inspelen op de noden van onze klanten en de markt om een kwaliteitsvol concept te blijven.” Samen met Stefan Bornauw, Regional Head of Workshop Solutions, en Edwin Luchies, verantwoordelijk voor de marketing van Qualitygarage, presenteerde hij de opportuniteiten om in 2023 verder te groeien.

Eerst en vooral zet LKQ verder in op opleidingen. Leden van het Qualitygarage-netwerk kunnen via LKQ Academy aan een online competentietest deelnemen en er zo voor zorgen dat ze gericht bijleren. Zij kunnen jaarlijks twee online- en drie fysieke trainingen naar keuze volgen, inbegrepen in hun lidmaatschap. Gezien de elektrificatie van het wagenpark, focust LKQ in zijn ruime opleidingsaanbod ook steeds meer op xEV. Leden krijgen de nodige ondersteuning om op een veilige manier aan elektrische en hybridewagens te werken. Daarnaast geeft LKQ ook aandacht aan de welgekende deeltjesproblematiek. Verschillende tools worden ter beschikking gesteld om garages te ondersteunen bij het stellen van de juiste diagnose wanneer de roetfilter wordt afgekeurd.

Op marketingvlak wil Qualitygarage in 2023 verder professionaliseren om de garages te ondersteunen in het versterken van hun marktpositie. Marketing via social media, online commercials, televisiereclamespots en vindbaarheid in google via Search Engine Advertising (SEA), en Google My Business staan hierbij centraal. Om de marketingcommunicatie op een eenvoudige manier tot in de garage te brengen, wordt bij alle leden van het netwerk Narrowcasting opgestart. Zo wordt content centraal gestuurd via digitale schermen. Ook lanceert Qualitygarage een nieuw extranet, Q-Connect, om op een vlotte manier informatie uit te kunnen wisselen met zijn leden via de app of computer. Via dit platform krijgen gebruikers ook toegang tot de vernieuwde webshop met uitgebreid assortiment, inclusief fietsen.

Mascotte Qualitygarage

Tot slot introduceerde Qualitygarage tijdens de bijeenkomst de nieuwe mascotte Turbo. Internationale kenners van garageconcepten zullen Turbo herkennen van het Nederlandse concept Vakgarage.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.