Herstelling van uw voertuig in drie stappen

LKQ ondersteunt u all the way

Banner LKQ

LKQ ondersteunt u bij de herstelling van uw voertuig in drie stappen. Eerst kan LKQ u helpen met het benodigde materiaal via zijn dienst LKQ Diagnostics en/of biedt het u opleidingen en/of technische data via zijn dienst LKQ Academy. Vervolgens kan LKQ u helpen via de LKQ Hotline of remote diagnose. Ten slotte kunt u voor onopgeloste diagnoses, een ADAS-kalibratie of aircoservice gebruikmaken van een LKQ B2B-atelier – ofwel komen de Flying technicians u depanneren.

alle benodigde materiaal en kennis voor de herstelling

In de eerste fase helpt LKQ u om de herstelling zelf uit te voeren. Zo kan u bij hen terecht voor het juiste materiaal, de nodige technische data en allerlei opleidingen.

Diagnosemateriaal

LKQ heeft standaard zeven topmerken in het aanbod. Voor elk van deze toestellen kan u via LKQ Diagnostics ook de juiste licentie verkrijgen, updaten of uw abonnement vernieuwen. Een defect toestel? Via lkqbelgium.be/diagnostics vindt u het volledige aanbod van diagnosemateriaal.

Technische data

Dankzij een Haynes Pro-abonnement hebt u toegang tot onder andere onderhoudsschema’s, herstelinstructies, oorzaken van foutcodes in het motormanagementsysteem, comfortschema’s en OE bulletins en terugroepacties.

LKQ Abonnementsformules
LKQ Abonnementsformules

Opleidingen

LKQ Academy biedt garages en carrosserieën standaard technische trainingen (mechaniek, carrosserie) en commerciële opleidingen. Naast fysieke trainingen biedt LKQ Academy ook een volledig e-learningtraject aan.

De Hotline en een remote diagnose

Botst u op een probleem tijdens een herstelling of een diagnose en wordt u niet wijzer uit de technische data, of u vindt niet de juiste online snelcursus? Dan gaat LKQ nog een stap verder en helpt het u via de LKQ Hotline of een remote diagnose.

Hotline

Een team van ervaren techniekers is elke werkdag beschikbaar (telefonisch, WhatsApp, mail). Zij begeleiden u door elke herstelling heen en bieden hulp waar nodig. 

Situaties waarin u gebruik kunt maken van de LKQ hotline:

  • Onduidelijke en/of onvolledige werkwijze voor (de)montage
  • Onduidelijk en/of onvolledig elektrisch schema
  • Testwaarden
  • Locatie van component in voertuig
  • Welk speciaal gereedschap voor bepaald werk
  • Methode voor geleide diagnose
  • Raad bij de te nemen stappen en te volgen aanpak voor juiste diagnose

 

Remote diagnose

Als tweedelijnshulp biedt LKQ een remote diagnose. Een technicus maakt verbinding met een voertuig in uw werkplaats voor:

  • tussenkomst bij werkzaamheden die niet mogelijk zijn met het diagnosetoestel van de klant
  • resetten van onderhoudsintervallen
  • aanleren van nieuwe componenten
  • uitlezen en wissen van foutcodes
  • coderen van trekhaken, sleutels…
  • hulp bij voertuigdiagnose

LKQ Remote Support

Hoe werkt zo’n diagnose vanop afstand?

  1. Een verbinding tussen de LKQ Academy hotline en het voertuig wordt tot stand gebracht via de 'LKQ Remote Support'-interface.
  2. De gebruiker opent een webpagina op een computer, tablet of smartphone met om het even welke browser en kiest de opdracht.
  3. De prijs per opdracht verschijnt via de app.
  4. De klant communiceert via chat met de technicus van LKQ Academy die instructies geeft.
  5. Na uitvoering van de opdracht, geeft de klant aan of deze goed werd uitgevoerd, en de kostprijs wordt bevestigd.
  6. Indien de opdracht niet succesvol wordt uitgevoerd, is er geen betaling verschuldigd.
  7. De klant ontvangt een factuur voor de geleverde prestatie aan de meegedeelde kostprijs.

 

BETAALBAAR

Het inlezen van bijvoorbeeld een trekhaak kan voor de meeste modellen voor € 37 (excl BTW) en duurt ca. 5 minuten. De vergelijking met uitbesteden is snel gemaakt wanneer je de kost van verplaatsing en prestatie in rekening brengt, bovenop de wachttijd die bijna onbestaande is in het geval van de LKQ Remote Service.

LKQ

De LKQ-Werkplaats

In de LKQ-werkplaatsen – exclusief voorbehouden voor professionelen – werken gespecialiseerde technici aan een lager tarief. Dit kan handig zijn voor onopgeloste diagnoses, een ADAS-kalibratie of een aircoservice.

Diagnose

Als de hulp vanop afstand niet tot een oplossing leidt, kan LKQ een diagnoseservice in zijn eigen werkplaats aanbieden. De klant wordt dan permanent op de hoogte gehouden van de voortgang. Componenten vervangen, gebeurt enkel mits voorafgaand akkoord van de klant.

ADAS-Kalibratie

LKQ biedt een kalibratieservice voor ADAS (camera, radar …) aan. Zij beschikken over meerdere merken van ADAS-kalibratieapparatuur voor een maximale voertuigdekking. Geen facturatie als het beoogde resultaat niet wordt behaald.

AircoService

Diagnose en onderhoud van de nieuwste aircosystemen (R1234yf, R744)

Hoogspanningsinterventie op elektrische voertuigen

De LKQ-specialisten hebben de certificatie en uitrusting om aan EV’s te werken onder hoogspanning.

Flying technicians

LKQ-technici kunnen tot bij u in de werkplaats komen voor ondersteuning.

 

LKQs ondersteuningswegwijzer

 

LKQ BELGIUM
HAVENDOKLAAN 14
1804 VILVOORDE
+3222558450
info@lkqbelgium.be
www.lkqbelgium.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.