Competitief blijven als multimerkengarage

Doyen Auto Belgium zet uw sterktes in de verf

Voertuigtechnologie staat niet stil. Voor elke garage is het vandaag al moeilijk om geschoolde autotechniekers te vinden, en dat geldt a forteriori voor garages waar ze met meerdere merken uit de voeten moeten kunnen. Doyen Auto biedt via verschillende partnerships een reeks diensten aan waarmee multimerkengarages hun competitiviteit kunnen boosten.

Technische bijstand

Dirk Lampaert, Technical Concept Manager bij Auto Doyen Belgium: “Een technieker die werkt voor een multimerkengarage moet enerzijds een uitgebreidere kennis hebben dan een technieker bij een concessiehouder, maar beschikt anderzijds niet over dezelfde middelen om die kennis op te doen. Wij kunnen onafhankelijke multimerkengarages helpen om hun sterktes beter uit te spelen.”

Uitgelichte case: Garage Pieters

Garage Pieters

Marc Pieters van Garage Pieters in Hasselt runt al vijftien jaar een multimerkenbedrijf. “Er komt dagelijks heel wat binnen en elk merk heeft natuurlijk zijn specificiteiten", weet Marc. Drie jaar geleden werd zijn bedrijf via Doyen Auto Belgium een AD Expert Garage. Aangezien het daaraan gekoppelde netwerk van onderdelendistributeur Autodistribution zich uitstrekt over heel Europa, kunnen Marc en zijn team altijd en overal kort op de bal spelen. "Als AD Garage Expert kunnen we bovendien een beroep doen op de TechLine, wat ons helpt om onze klanten vlot te blijven bedienen", vertelt Marc. 

"Het team van Doyen Auto Belgium komt rechtstreeks van de werkvloer en spreekt de taal van de garagist. Ze zijn perfect mee geëvolueerd met de noden in de markt, hebben veel ervaring en een snelle toegang tot diagnostische informatie. Als een wagen een nieuwe update nodig heeft, kunnen wij die via het diagnosetoestel AUTEL doorvoeren door op hun site in te loggen. De update kan dan direct vanaf de site van de fabrikant.”

AUTEL, vertrouwenspartner van Doyen AutoAUTEL, partenaire de confiance de Doyen Auto
AUTEL, vertrouwenspartner van Doyen Auto

Doyen Auto Belgium organiseert ook technische avonden rond specifieke montagetechnieken - bijvoorbeeld naar aanleiding van een geval van afgewezen garantie voor een onderdeel - en biedt daarnaast ook opleidingen aan.

"Je moet als garage niet alleen willen maar ook kúnnen mee evolueren", weet Marc. "Ik ben ondertussen 55 en wil nog altijd vooruit. Ik hoop echter ook dat twee van mijn medewerkers de zaak zullen overnemen. Het aanbod van Doyen Auto Belgium is daarbij in ieder geval de ideale ondersteuning", besluit hij. 

Uitgelichte case: Garage Marvince

Garage Marvince

Bij garage Marvince in Braine-l'Alleud werkt Vincent Elens samen met zijn zoon, een leerling, en soms een stagiaire. Zijn garage werd via Doyen Auto een 1, 2, 3 Autoservice Garage en kan zo een beroep doen op de verschillende voordelen van het verdelernetwerk Auto Parts International (API). 

"Wij maken bijvoorbeeld minstens dagelijks gebruik van de API Drive Hotline service", zegt Vincent. "En via de app API Drive By Wire kunnen we indien nodig een diagnose vanop afstand laten uitvoeren."

"We kochten trouwens al vier diagnosetoestellen via Doyen Auto, het meest recente van AUTEL, waarbij we telkens konden rekenen op de benodigde technische uitleg en bijstand."

Net als Garage Pieters zijn ook Vincent en zijn team erg te spreken over de samenwerking met Doyen Auto Belgium. "Ik waardeer enorm het goede contact met het technische team van Doyen Auto", luidt het daar.  

DOYEN AUTO BELGIUM
AMADEUS SQUARE - W.A. MOZART LAAN 8
1620 DROGENBOS
+3225262211
info@doyen-auto.com
www.doyen-auto.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.