- 31 mei 2021
- Door Jeffe Delrue
- | Bron: Carfix
Axial Belgium biedt grootste netwerk carrosserieherstellers aan
Axial Belgium is de grootste onafhankelijke Belgische organisatie van carrosserieherstellers. Zij is ontstaan met de wil van een aantal herstellers om zich te groeperen in een onafhankelijk netwerk. Vandaag bestaat de groep uit 95 herstellers en 700 werknemers. Het doel is enerzijds een algemene service aanbieden met een uitstekende kwaliteit, maar anderzijds ook streven naar de meest efficiënte hersteltechnieken om de tijdsduur en de kost van elke herstelling te optimaliseren.
Als dienstverlenend bedrijf moet Axial constant streven naar perfectie en innovatie om haar leden en klanten keer op keer een feilloze herstelling aan te bieden. Het bereiken van deze perfectie komt tot stand doordat alle leden van de keten met een uniform herstelproces werken. De integriteit wordt verzekerd door de wil van elk lid om transparant te zijn tegenover klanten, leveranciers en andere leden binnen de groep. Om deze integriteit en transparantie te kunnen verzekeren, gebeurt de doorlichting door een onafhankelijk bureau, zodat de eerlijkheid naar de buitenwereld toe verzekerd wordt.
De waarden van de organisatie zijn:
- Het streven naar perfectie
- De integriteit van alle werknemers
- Het gebruik van verantwoorde technologieën
Nieuwe general manager
Michel Vergaert, de huidige manager van Axial Belgium, gaat op 1 juli met pensioen. Om de filosofie van Axial te kunnen handhaven, werd met Philippe Bovijn een nieuwe General Manager aangesteld. De nieuwe manager maakt na een periode van 16 jaar bij Renault BeLux de overstap naar Axial, op zoek naar zijn nieuwe uitdaging. "Met zijn jarenlange ervaring in de sector is Philippe de ideale opvolger om de toekomstige strategie en ontwikkeling van het Axialnetwerk verder in goede banen te leiden", legt Michel Vergaert uit.
Philippe Bovijn: "Vanuit mijn vorige ervaringen heb ik de behoeftes en verwachtingen goed kunnen opvolgen. Ik ben ervan overtuigd dat deze expertise me de basis bezorgt om onze dienstverlening en klantenrelaties op een professionele manier verder uit te bouwen. Ik ben bijzonder enthousiast om de partnerships van Axial Belgium met succes verder uit te bouwen."
Sterk en duurzaam kwaliteitsbeleid
De verbintenissen van Axial staan garant voor het afleveren van kwalitatieve herstellingen. De kwaliteit slaat niet alleen op de herstelling zelf, maar ook op alle geleverde diensten. De interne kwaliteitsaudits worden zonder compromis uitgevoerd door Vincotte, een onafhankelijk bedrijf dat elk jaar iedere carrosseriehersteller op 100 punten controleert. Enkele van die punten zijn:
- Infrastructuur en materiaal
- Veiligheidsvoorzieningen
- Kwaliteitsvoorschriften
- Werkproces
- Opleiding personeel
- Tevredenheidsenquêtes
- Respect voor het milieu
- Actieplannen en opvolging
de bescherming van het milieu als prioriteit
Axial Belgium geeft tot slot aan dat de bescherming van het milieu voor hen topprioriteit is. Concreet wil dit zeggen dat Axial:
- Samenwerkt met verfleveranciers die aan de meest veeleisende milieunormen voldoen. Dat zijn Axalta en BASF die wateroplosbare producten leveren.
- De afvalstoffen (olie, karton, plastiek, ijzer, verf) sorteert, verzamelt en laat behandelen door een gespecialiseerde firma.
- De leden van haar netwerk aanspoort om producten te gebruiken die minder schadelijk zijn voor het milieu.
- Vraagt aan haar leden te investeren in zonnepanelen en in innovatieve technieken en producten zoals sneldrogende verf en vernis.
