- 27 januari 2021
- | Bron: Carfix
LKQ Academy biedt extra ondersteuning
LKQ Academy beschikt, naast een technische multimerkendatabank, over een professionele hotline met ervaren techniekers die vanop afstand de nodige informatie bezorgen, of een diagnose vanop afstand uitvoeren. LKQ Belgium gaat nog een stap verder met het B2B-atelier en flying technicians. Klanten kunnen een wagen naar het B2B-atelier brengen voor een diagnose, ADAS-kalibratie of aircoservice. Als het onmogelijk is om de wagen te verplaatsen, komen de Flying Technicians van LKQ Belgium naar de garage van de klant.
Vernieuwd opleidingsprogramma
Binnen LKQ Academy is ook een vernieuwd opleidingsprogramma beschikbaar, met fysieke opleidingen en uitgebreide online opleidingstrajecten. Stefan Bornauw, Manager LKQ Support, verduidelijkt: “Het LKQ Academy LMS (Learning Management System) is een soort CRM voor kennis en competenties en laat ons toe om onze klanten van nabij op te volgen en te begeleiden in het verwerven van kennis. Dat is cruciaal gezien de snel veranderende technieken.
Geïnteresseerden kunnen na registratie via www.lkqacademy.be een competentietest maken, waarna ze een overzicht krijgen van aanbevolen trainingen, zowel fysiek als via e-learning. In deze eerste fase lanceren we het LKQ Academy LMS voor onze conceptgarages Qualitygarage en AutoFirst, en nadien ook voor moobi. In een tweede fase zullen al onze klanten zich kunnen registreren.”
Het LKQ LMS is op dit ogenblik actief in enkele Europese landen. De bedoeling is om dit in de toekomst verder uit te rollen in alle Europese landen waar LKQ actief is.