Ford rolt Smart Lab verder uit

Tweede pilootproject bij Waasland Shopping in Sint-Niklaas

In mei van dit jaar heeft Ford het ‘Smart Lab’ gelanceerd in Docks Bruxsel. Een wereldprimeur die inspeelt op het veranderende koopgedrag van automobilisten. Het succes dat sinds mei van dit jaar werd genoteerd, heeft de opening van een tweede Smart Lab in België versneld. Het is tevens het vijfde Smart Lab ter wereld en gaat vooraf aan de Smart Labs die in december zullen worden geopend in Oslo,Sydney en Shanghai. Sinds 8 mei van dit jaar wordt het Ford Smart Lab bij Docks Bruxsel beheerd door Ford Store AB Automotive, dat in Vilvoorde en Schaarbeek klassieke concessies uitbaat. Gezien de commerciële efficiëntie en het aanzienlijke succes bij het publiek heeft Ford Store Waasland Automotive beslist om eveneens de stap te zetten en het concept te introduceren in het hart van Waasland Shopping in Sint-Niklaas. De Smart Lab-ervaring is ontstaan uit diverse vaststellingen, met als belangrijkste factor het feit dat het aantal concessiebezoeken met 70 procent is gedaald. In onze hyper geconnecteerde wereld waar alles voortdurend sneller moet, kijken kandidaat-kopers er tegenop om diverse concessies te bezoeken. 82 procent van hen gaat enkel naar de concessie wanneer ze op het internet voldoende informatie hebben gevonden om hun zoektocht af te sluiten. Bovendien gaat 72 procent van de klanten met tegenzin naar een showroom omdat ze de ervaring niet aangenaam vinden, de verkopers niet vertrouwen en vaak het gevoel hebben dat ze onder druk worden gezet om een bestelbon te ondertekenen. Hoewel de sociale netwerken natuurlijk een antwoord bieden op die redeneringen, blijkt een informele maar fysieke aanwezigheid op een plaats waar veel mensen voorbijkomen dé sleutel om nieuwe klanten te winnen. Door de klant tegemoet te komen en in alle rust ‘door de showroom’ te laten lopen, bereiken Ford Store AB Automotive en Ford Store Waasland Automotive een groot aantal automobilisten die momenteel geen Ford rijden. Het Smart Lab-proces wil mensen in de eerste plaats informeren en enthousiasmeren voor de producten van Ford.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.