DOBBIT INNOVATION LABELS

LABEL GEWONNEN? GEBRUIK HET SLIM EN OOGST DE VOORDELEN

Een product- of kwaliteitslabel is een grote boost voor elk product: de klant heeft vaak meer vertrouwen in producten of vakmanschappen die een label ontvangen hebben. Daarnaast brengt het een concurrentievoordeel met zich mee. Wanneer een klant gelijkaardige producten van verschillende merken vergelijkt, zal het merk met het label vaak de bovenhand nemen. Om de voordelen van een label zo goed mogelijk te benutten, is het van groot belang dat u de juiste middelen gebruikt om het label in te zetten in uw communicatie. Leer hier hoe u alles haalt uit het effect van een product- of kwaliteitslabel.

1
2/2

PRODUCTGEBONDEN LABELS 

PMG reikt ook een aantal productgebonden labels uit, om nieuwe innovaties in specifieke sectoren in de kijker te zetten.  Enerzijds is in-store promotiemateriaal erg belangrijk voor klanten die fysiek winkelen. In de winkel ervaart de klant het beslissingsmoment. Door de klant aan te spreken tijdens zijn winkelervaring, kan het nieuw label de beslissing positief beïnvloeden. Anderzijds blijven advertenties en publiciteit een belangrijke pijler van klantenwerving en -behoud. 

  • Productverpakking: voeg het label toe aan de productverpakking zolang het label geldig is. Wanneer klanten in de winkel producten vergelijken, zal uw product in het oog springen dankzij het label op de verpakking.
  • Wobbler: een wobbler is bedoeld om de aandacht van de klant naar uw product toe te trekken. Het is een klein stukje bedrukt karton dat bevestigd is aan een flexibel armpje, waardoor het beweegt wanneer er lucht passeert. Het is meestal bevestigd aan het winkelrek bij het product waar het betrekking op heeft. Plaats uw label op een wobbler bij uw product om de klant te informeren over uw nieuw label.
  • Vloerstickers: vloerstickers in de vorm van pijlen kunnen de klant naar uw product leiden in de winkel. Plaats uw label op de stickers om de aandacht van de klant te trekken.
  • Displaypaneel: een displaypaneel of displayrekje is ook een goede aandachtstrekker, omdat de klant niet verwacht dat het op die plaats zal staan. Integreer het label in het ontwerp van het paneel of rekje, bied eventueel een sample aan of plaats het product in het rekje om de klant nog efficiënter aan te zetten tot kopen.

COMMUNICATIEMOGELIJKHEDEN

  • SOCIAL MEDIA: voeg het label toe aan de profielfoto/omslagfoto van uw sociale mediakanalen indien van toepassing. Licht uw klanten ook in aan de hand van posts. 
Gastronello

Facebookpost van Gastronello 

  • WEBSITE: indien u een website heeft, is het slim om ervoor te zorgen dat het label op de voorgrond komt.
cladix

Fragment uit de homepagina op de website van Cladix

  •  BEURZEN : breng uw certificaat mee en laat het label prominent verschijnen op de panelen van uw stand wanneer u uw vakmanschap of product promoot op een beurs.

  • Ten slotte kunt u het label toevoegen aan ADVERTENTIES OF PUBLICITEIT die volgen na de uitreiking.

2

PMG VERSTERKT HET EFFECT VAN UW LABEL

Wanneer u een product- of kwaliteitslabel ontvangt van PMG, bieden zij heel wat mogelijkheden om de communicatie over het label en uw winnend product of vakmanschap te ondersteunen. De crossmediale aanpak die PMG hanteert zorgt voor het breedste bereik. Daarenboven verspreidt PMG de info bij een doelgroep van 400.000 professionals en 241.000 bouwers en verbouwers via print, online én tv. Website, nieuwsbrieven, magazines, instructievideo's... keuze genoeg om uw boodschap krachtig over te brengen naar de doelgroep.

Communicatie na de uitreiking

Ongeacht welk label u in de wacht sleepte: winnaars, runner-up, genomineerden of laureaten kunnen bij PMG terecht voor de opstart en begeleiding van communicatie over de deelname of winst. 

1. Video van het winnende product of vakmanschap in beeld

Er is de optie om een video van het winnende product of vakmanschap te produceren. Een video maakt de voordelen van het product tastbaar en brengt vlot een emotionele connectie met de klant teweeg. Het is de ideale manier om het vertrouwen in uw product of vakmanschap extra aan te wakkeren met het nieuwe label dat u verworven heeft. Het belangrijkste voordeel dat een video met zich meebrengt, is het veelzijdige karakter ervan. Een video kunt u vrijwel overal inzetten: op televisie, via een qr code in een newsletter of magazine, via een website. U kunt ervoor kiezen om zelf een video aan te leveren of om de productie door PVP, het productiehuis van PMG, te laten uitvoeren.


Videoproductie (door PVP)

2. Publireportage over het winnende product of vakmanschap

Een publireportage of advertorial is een goede keuze voor wie een gerichte doelgroep wil bereiken die geïnteresseerd is in uw product of vakmanschap. Het laat toe om dieper in te gaan op een bepaald onderwerp aan de hand van storytelling, terwijl u ook subtiel uw product of vakmanschap promoot. Net zoals bij een video bouwt u met een publireportage een vertrouwensband op met uw klant, maar de aanpak is anders. Met een video trekt u snel en krachtig de aandacht, een publireportage nodigt mensen uit om langer stil te staan bij uw product of vakmanschap. Via PMG kunnen publireportages verspreid worden in hun vakbladen en newsletters.

1
Publireportage (door PMG) 

3. Klassieke advertentie van het winnende product of vakmanschap

Klassieke advertenties worden door de grote meerderheid nog steeds beschouwd als de meest betrouwbare vorm van adverteren. Een goede advertentie geeft een boost aan je merkimago en merkherkenning. Door een klassieke advertentie te verspreiden via één of meerdere vakbladen van PMG, bereikt u een breed publiek dat tegelijkertijd geïnteresseerd is in de content die u verspreidt. De advertentie komt zowel in de printversie als de digitale versie van het vakblad terecht, wat opnieuw uw bereik verbreedt.

advertentie
Klassieke advertentie (links) in de online magazineviewer van PMG.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.