Bandenspecialist dankzij Tyres-On

PartsPoint one-stop-shop heeft bandenbusinessbooster

foto display

Het wagenpark elektrificeert in een razendsnel tempo, met ook grote gevolgen voor de banden. De markt hiervoor wordt steeds interessanter en banden worden steeds belangrijker voor de werkplaatsomzet. Tyres-On is dé businessbooster van PartsPoint waarmee het universele autobedrijf zich kan profileren als specialist in banden en in kan spelen op deze veranderende markt. Door óók dit specialisme in huis te hebben, is het autobedrijf in staat om dé one-stop-shop te zijn voor zijn klanten.

Assortiment met garantie

Tyres-On werkt samen met de zes bandenmerken Michelin, Continental, Vredestein, Hankook, Tyfoon en Delinte. Via PartsPoint hebben Tyres-On specialisten toegang tot een breed en ruim assortiment en kunnen zij hun klanten levenslange garantie bieden op nieuw gemonteerde banden van deze zes topmerken.

Bandentraining

Naast optimale voorraad en beschikbaarheid van het assortiment, zet PartsPoint ook in op kennis en trainingen. Bandentrainingen zijn een standaard en verplicht onderdeel binnen de booster. Iedere Tyres-On specialist neemt minimaal één keer per jaar deel aan een bandentraining die aangeboden wordt via PartsPoint’s trainingsconcept TECH360.

Deze trainingen bieden Tyres-On specialisten handvaten om de juiste keuzes te maken als het aankomt op banden en ervoor te zorgen dat zij altijd up-to-date zijn rondom de nieuwste ontwikkelingen. Er is een technische training met aandacht voor merkspecifieke informatie, draagvermogen, snelheidscoderingen, TPMS, de- en montage, technische innovaties, bandenlabels en wetgeving. Daarnaast is er een commerciële training, waar je leert welk bandenmerk aansluit op de wensen van de klant.

logo

Marketingcommunicatie

De booster biedt naast een optimale voorraad en bandentrainingen een breed scala aan marketingcommunicatie-activiteiten die georganiseerd worden om het bandenspecialisme en de zes voorkeursmerken zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen bij de consument.

Twee keer per jaar organiseert Tyres-On tijdens de bandenwisselperiode een landelijke mediacampagne waarbij volop wordt ingezet op billboards verspreid over het land, radio en huis-aan-huisfolders. Ook wordt er het gehele jaar ingezet op consumentenacties om de zes topmerken binnen het assortiment zoveel mogelijk uit te lichten.

Tyres-On biedt een breed scala aan marketingcommunicatie-activiteiten

Naast de maandelijkse en jaarlijkse activiteiten ontvangt ieder lid tijdens de opstart een pakket aan materialen waarmee ze de business booster onder de aandacht kunnen brengen in hun garage. De leden ontvangen o.a. een unieke bandendisplay die ontwikkeld is om bewustzijn te creëren rondom de verschillen tussen EV-, all-season, winter- en zomerbanden. Als onderdeel van het startpakket ontvangen autobedrijven ook een narrowcasting scherm voor in de vestiging waar we content laten zien gericht op banden, maar waar het autobedrijf ook de ruimte heeft om zelf content te plaatsen om bijvoorbeeld tweedehands wagens te promoten. Daarnaast is het spaarprogramma Tyres-On Points opgezet waarmee het autobedrijf punten kan sparen voor gifts, bandentools en equipment aan de hand van het aantal ingekochte banden.

tyres-onTyres-On specialisten

PartsPoint is vorig jaar in juni gestart met de uitrol van Tyres-On. Het netwerk bestaat inmiddels uit bijna 100 Tyres-On specialisten verspreid over de Benelux.

Één van deze leden is CarProf Garage Troch (zie foto), gevestigd in Erpe-Mere. Sinds 2022 maken zij deel uit van de garageformule CarProf België, en sinds eind vorig jaar hebben ze zich ook aangesloten bij Tyres-On, wat een mooie aanvulling op hun bedrijf is.

"Dankzij Tyres-On zijn wij ook specialist in banden"

Hans Troch, eigenaar CarProf Garage Troch: ‘’Met Tyres-On kunnen wij onze klanten het volledige pakket aanbieden in de werkplaats. Naast auto-onderdelen kunnen consumenten ook bij ons terecht voor banden en zijn we de one-stop-shop als het aankomt op auto-onderhoud. Met behulp van Tyres-On en de bijbehorende marketingcommunicatie-activiteiten, -materialen en multimediatoepassingen, maken wij duidelijk kenbaar dat wij ons óók profileren als specialist in banden.’’

qrAls autobedrijf ook onderdeel worden van het Tyres-On netwerk?
Scan de QR-code of klik hier voor meer informatie en sluit u aan!

logoPartsPoint heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan en adviseert en faciliteert autobedrijven op het gebied van duurzaamheid, ook als het aankomt op banden. Sinds december 2022 beschikt PartsPoint over het Erkend Duurzaam label. Dit duurzaamheidslabel draagt bij aan het beleid om groener te ondernemen. Hiermee draagt PartsPoint een steentje bij aan een verantwoorde toekomst binnen de mobiliteitsbranche.

PARTSPOINT
HOOGKAMERSTRAAT 345C
9140 TEMSE
+3214285400
info@partspoint.be
www.partspoint.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.