- 02 februari 2022
- | Bron: Bakery
SOLAREC pakt uit met getextureerde boter
SOLAREC voegde getextureerde boter toe aan het gamma. Daarmee biedt de onderneming artisanale bakkers en koks een nieuw hoogwaardig eindproduct aan binnen zijn merk SOLAREC Professional.
Nieuwe identiteit, nieuwe producten
Met de getextureerde boter speelt SOLAREC in op de wensen van onder andere artisanale bakkers en koks, die zo'n product met hogere toegevoegde waarde wel weten te appreciëren. Het heeft de ideale plasticiteit en stevigheid om een luchtig en regelmatig bladerdeeg te verkrijgen.
Recent lanceerde het bedrijf deze bladerdeegboter onder het jonge label SOLAREC Professional. Dat product rolde van de band na de identiteitsvernieuwing die het bedrijf recent doorvoerde. Enerzijds weerspiegelt het nieuwe logo beter het bedrijf dat het vertegenwoordigt, met zijn horizontale structuur en moderne uitrustingen. Anderzijds wilde het daarmee duidelijk maken dat het alle waarden en ambities deelt met het moederbedrijf, Laiterie des Ardennes. Deze zuivelcoöperatie, gevestigd in Libramont, haalt elk jaar bijna een miljard liter melk op bij zo'n 2.186 producenten in heel België. SOLAREC verwerkt de melk vervolgens in zijn fabrieken in Baudour (Bergen) en Recogne (Libramont).

Perfect Volgens de verwachtingen
SOLAREC als bedrijf bekend om zijn hoogkwalitatieve boter, die perfect beantwoordt aan de verwachtingen van industriële, ambachtelijke en professionele afnemers. Het biedt zowel (on)gezouten melkerijboter, bladerdeegboter als boter van biologische oorsprong. Daarnaast levert het ook hoogwaardige conventionele en biologische UHT-melk en een breed assortiment melkpoeders.