- 09 juli 2024
- | Bron: Delicatesse
FOOD DISCOVERY MARKET
ONTDEK EN PROEF NIEUWE PRODUCTEN
Op 10 september ontdek en proef je tijdens de Food Discovery Day de nieuwe producten van verschillende producenten op de Discovery Market en kom je te weten wie de winnaars zijn van de Belgium Chocolate Awards, de Food Personality Awards en de Food Discovery Awards. De Food Discovery Day wordt zo een netwerk- en inspiratiemoment om u tegen zeggen!
FOOD DISCOVERY MARKET
AB MAURI
AB Mauri gelooft in de toekomst van de bakkerij. We nemen het voortouw
om, als een betrouwbare partner en een duurzame speler, product- en procesinnovaties aan te reiken en nieuwe opportuniteiten te creëren voor de bakkerij- en banketbakkerijsector. We beschouwen het als onze voornaamste missie om bakkers technische oplossingen te bieden, aangepast aan hun processen en de specifieke kenmerken van hun producten. We begeleiden hen daarbij actief in hun zoektocht naar kwaliteit en efficiëntie. Het bevorderen van de ontwikkeling van commerciële activiteiten en producten verloopt in overeenstemming met strikte veiligheidsnormen die de gezondheid en het milieu respecteren.
DELISOL
In de landen rond de Middellandse Zee is men gepassioneerd door
koken. Eetmomenten zijn er het belangrijkste onderdeel van de dag. De mediterrane keuken kent een grote verschei-denheid en is één van de lekkerste en gezondste ter wereld, niet in het minst door haar rijkdom aan pure, zonovergoten groentecreaties. Het is ondertussen ruim twintig jaar geleden dat Sud’n’Sol met haar eerste mediterrane groente- creatie, de halfgedroogde tomaten, haar reis startte in de inspirerende en wondere wereld van de mediterrane groentekeuken.
GLORIUS
Wij zijn trotse varkensvleesproducenten waarvan we ons bedrijf hebben
uitgebouwd met veel aandacht voor hygiëne, dierenwelzijn en samenwerking met onze lokale toeleveranciers. We zien het als onze plicht om met ons edele varken iets meer te doen. Het bedrijf waarin ons vlees verwerkt en verdeeld wordt heeft de naam GLORIUS gekregen waarbij lekker, puur, eerlijk en lokaal onze kernwaarden zijn. Glorius staat voor heerlijk en duurzaam varkensvlees. Van zaadje tot karbonaadje, zoals we het zelf graag zeggen. Lekker en puur varkensvlees begint bij een kwaliteitsvolle kweek. Onze Glorius varkens zijn op onze boerderij echt met hun gat in de modder gevallen. Ze krijgen de gezondste voeding en de beste zorgen.
D'ARTA
d’Arta biedt een volledig gamma van vriesverse producten aan zoals groenten, fruit, kruiden en kant-en klare (bij-) gerechten. Onze sterke punten zijn een familiale sfeer met een kort besluitvormingsproces en onze professionele collega's, waardoor we consequent hoge klantenservice en flexibiliteit kunnen bieden in een snel evoluerende markt. Bij d’Arta staat de klant centraal. Als 100% familiebedrijf zit het in ons DNA om voortdurend te investeren in mensen, onze productietechnologie en productinnovatie. Hierbij staan natuur en milieu altijd centraal. Wij stellen meer dan 900 mensen te werk en exporteren onze producten naar meer dan 100 landen.
GASTRONELLO
Sinds 2000 is Gastronello uitgegroeid tot een toonaangevend
familiebedrijf. hebben een sterk team dat met volle overgave meedenkt en -werkt aan het verder uitbreiden van Gastronello.
Er zijn ettelijke varianten, smaken, vormen en groottes bijgekomen. We werken ook graag samen met producenten van authentieke, lokale producten en maken er de heerlijkste kroket mee. De doelstelling is echter hetzelfde gebleven: kwaliteit, met enkel verse grondstoffen zonder toevoeging van bewaarmiddelen, smaakversterkers of kleurstoffen. Ondanks de hoge loonkosten worden onze kroketten nog steeds op artisanale wijze geproduceerd, met de hand gerold en gepaneerd, in dezelfde buurt als waar ze ontstaan zijn. Een lokaal, ambachtelijk product wat nog zelden voorkomt op de markt.
SCHULP
Als pachtboer begint Albertus Schulp in 1861 op één hectare grond in Breukelen langs de rivier de Vecht. Vijf generaties Schulp groeien op als fruittelers, op diezelfde grond en langs diezelfde rivier. In 1995 besluit Albert Schulp om zich naast het fruittelen ook toe te leggen op het maken van sap. Een goede keuze, want sinds dat jaar maakt Schulp het pure en natuurtroebele sap dat je van ons kent.
TERREST BREWERY
Vijf jaar geleden legde landbouwer Johan Van der Bauwhede zijn
tractor even stil, en begon een brouwcursus bij Syntra West in Kortrijk. Vrouwtje Gudrun vertelt trots over zijn eerste brouwketeltje van 50 liter. Elk weekend sloot Johan zichzelf op in de schuur op de hoeve, trial and error, proeven en nog eens proeven om een recept te vinden dat volledig in de lijn lag van zijn smaak. Het gebrouwen gerstenat werd met een klein hartje aan vrienden en familie voorgesteld, en na veel enthousiasme geschonken op elke gelegenheid die daartoe uitnodigde. Een uit de hand gelopen hobby die letterlijk mag worden genomen.
DELDICHE
Eten is het fundament van Deldiche - delicatessen waar heel Europa van kan genieten. Wij verzorgen zowel de productie als de distributie van heerlijke delicatessen, en daarmee bereiken wij de harten en de borden van verschillende klanten via onze distributie naar grote retailers, voedingsdiensten en delicatesse winkels. Bij Deldiche verzorgen wij de levering van heerlijke delicatessen. Ons doel is verweven in de naam van Deldiche, en we zijn er trots op om dit in stand te houden. Wij maken voornamelijk verse humus, pesto, tapenades, en Deli dips en spreads die geliefd zijn door al onze partners en hun klanten. Verder importeren we ook delicatessen uit heel Europa en leveren deze aan een aantal van de beste delicatessenwinkels in België en Nederland.
DOCKERS CHOCOLADE
In de voetsporen van grootvader, Leon Vanden Berghe, besloten
Piet en Roberto - vader en zoon - zijn passie te doen herleven. Beide kok van opleiding met een grote nieuwsgierigheid in hoe alles gemaakt wordt. De authentieke en ambachtelijke vullingen met eerbied voor de natuur, zorgen ervoor dat de pralines voor iedereen toegankelijk zijn. Verpakking van voedsel wordt tegenwoordig steeds meer in vraag gesteld. Toch is één van de belangrijkste functies van verpakkingen het garanderen van de houdbaarheid van het verpakte product. Bij Dockers Chocolade proberen we hierbij het gebruik van plastic te verkleinen door gerecycleerde en alternatieve verpakkingen te gebruiken. Voorbeelden zijn kraft- en gerecycleerd papier.
DUPONT CHEESE BY MILCOBEL
Dupont Kaas maakt natuurlijk ook zelf kaas, want als onderdeel van de Milcobel groep, maken wij van de Belgische melk van onze eigen boeren overheerlijke kaas. De mooie merken zoals Brugge kaas, Nazareth, Eigen Bodem Kaas, zijn hier slechts enkele voorbeelden van. Daarnaast kent u ons van onze heerlijke abdijkazen St. Bernardus, Watou, & Brigand. Antwerps Pikantje doet waarschijnlijk ook wel een belletje rinkelen alsook ons grote aanbod als belangrijkste Belgische groothandel in kaas, van wit- tot blauw-schimmels, van Tomme’s tot geitenkaasjes, waaronder onze exclusiviteit Pont De Pierre. Er is voor elk wat wils. De vele producten uit onze eigen productie en van onze partners kiezen we met grote zorg voor kwaliteit.
GANDA
Wie Gent zegt, zegt Ganda Ham, maar dat is niet altijd zo geweest.
Het waren Roger Cornelis en Maria Mattheeuws die in de jaren 50 bescheiden begonnen met een slagerij. Het koppel stak al hun geduld en liefde in het op smaak brengen van de nu zo befaamde ham. Zestig jaar later zitten we reeds aan de 3e generatie van de Cornelis-familie en werken er veel meer mensen met evenveel passie verder aan het succesverhaal van de Ganda Ham. Er gaan nu wekelijks zo’n 2.200 hammen de deur uit. De continue zoektocht naar het verfijnen van de perfecte smaaksensatie mag nooit indruisen tegen de actuele maatschappelijke waarden. De balans tussen kwaliteit, traditie, innovatie en efficiëntie zal bij ons nooit in de weg staan van meer duurzamere oplossingen. Uiteindelijk willen we net als iedereen een wereld waar mensen samen brengen centraal staat. In en buiten het bedrijf. En het liefst van al met een lekker stukje Ganda erbij …
GUY TROCH IMPORT
GTI positioneert zich aan de bovenkant van de markt en gaat steeds
op zoek naar innoverende, verfijnde top producten. Middels jarenlange ervaring en know-how, gelinkt aan een nauwe samenwerking met de fabrikanten worden producten tailor-made ontworpen die het hoge verwachtingspatroon van de eindconsument inlossen. Het smaakpatroon van de eindconsument verhogen door kwalitatief hoogstaande buitenlandse charcuterie- en antipasti-producten aan te bieden.
HOUBLONESSE
Onze Houblonesseproducten zijn zoveel meer dan unieke smaakcombinaties. Het zijn geluksbrengers in de letterlijke betekenis van het woord: ze brengen een glimlach op ieders gezicht en nodigen uit tot samenzijn, plezier en nostalgie. Van de typisch West-Vlaamse ‘koffie met een dreupel’, tot de met de hand gebakken wafeltjes in ouderwetse wafelijzers: Houblonesse brengt de authentieke smaak van gedeeld plezier en dat proef je in elke slok en elke hap.Die unieke smaakcombinaties blijven ons trouwens ook verrassen. Zo wisten enkele horecapartners ons te verklappen dat de Houblonesse karamelsaus – die je doorgaans verwacht in combinatie met zoetigheden zoals ijs of een pannenkoek – een sublieme smaakbeleving garanderen als dipsaus voor… oude kazen. Verrassend, toch?
NATUURVLEES DOBBELAERE
Sinds zijn opstart in 1980 profileert natuurvlees Dobbelaere en zijn oprichter Hr. Rudy Dobbelaere zich als specialist en voorvechter van artisanaal en gezond vlees. In het kader van die filosofie staat natuurvlees Dobbelaere sinds die periode dan ook gekend als slager en vleesgroothandel met lekker en gezond vlees. In 1999 werd er een modern bedrijfsgebouw opgetrokken, waar we nog steeds actief zijn. Momenteel is natuurvlees Dobbelaere actief op diverse terreinen zoals beleveren van horeca, slagers en retailers. Ook werd er in 2005 een bio-lijn opgestart onder de merknaam Dobio (zie link site) Wij werken niet alleen op een artisanale manier. Alles wat verwerkt wordt in onze bereidingen is ofwel zelfgemaakt, waardoor we onmiddellijk weten wat er allemaal in verwerkt wordt, ofwel aangekocht bij bedrijven waarvan de kwaliteitsnormen kunnen worden nagegaan en die eveneens kunnen bevestigen dat ze zuiver gecontroleerde producten of grondstoffen zonder additieven gebruiken
TIERRA LOU
Gedreven door de overtuiging dat olijfolie niet alleen een puur maar vooral een essentieel gezondheidsproduct is, hebben we bewust de keuze gemaakt om verlaten gronden nieuw leven in te blazen. In samenwerking met lokale landbouwers, mensen uit de streek en bedrijven, bouwden we een gedegen kwekerij op, geworteld in de rijke tradities van de streek. Onze missie is doordrenkt met het verlangen om het genot en de deugden van deze pure olie te delen met een breder publiek. We streven ernaar mensen te laten proeven van de overvloedige smaken die voortkomen uit onze zorgvuldig gekoesterde olijfbomen, en hen tegelijkertijd bewuster te maken van de gezondheidsvoordelen van olijfolie. Elke druppel die wij koesteren draagt bij aan het verspreiden van de warmte van de zon en de overvloed van de natuur. Welkom in ons verhaal, waar onze passie voor bomen, gezondheid en smaak samensmelt in elke druppel die wij met jou delen.
VELDER
Bij Velder vormt een diepe liefde voor kaas het kloppende hart van
ons bedrijf. Het is de essentie van ons ondernemerschap. We laten onze passie voor kaas doorsijpelen in elk aspect van wat we doen, door de gehele keten heen. Door consumentgericht onderzoek en contact met onze partners weten we wat de consument verlangt, waardoor we in staat zijn waarde toevoegende concepten te ontwikkelen. Zowel onze leveranciers, partners als klanten kunnen profiteren van wat wij bieden, waardoor wij ons onderscheiden in de markt. Elke dag streven we ernaar om beter te worden door samen te werken, van elkaar te leren en onszelf uit te dagen. Op deze manier tillen we gezamenlijk het kaaslandschap naar een hoger niveau. Een ambitieus doel!
GILI DRINKS
Onze drankjes zijn gemaakt om je goed te laten voelen! Boordevol verse,
kwaliteitsingrediënten zijn onze 100% natuurlijke drankjes laag in calorieën en suiker. Geen ongezonde additieven, geen alcohol – alleen pure goedheid. De aarde is ons thuis, en we behandelen het met respect. Van duurzame verpakkingen zoals gerecyclede glazen flessen tot een lokale productie, we maken milieuvriendelijke keuzes. Bovendien betekent onze zero-waste missie dat we steeds manieren vinden om onze voetafdruk te verkleinen. We werken samen met betrouwbare leveranciers en kopen biologische, fairtrade ingrediënten in om topkwaliteit en eerlijkheid te garanderen. Onze wekelijkse batches geven dat huisgemaakte gevoel, en we werken trots samen met een beschutte werkplaats, die kansen biedt aan kansarmen.
ICHOC
Je chocoladeprofiel vertelt je iets meer over je persoonlijkheid op
basis van je smaakvoorkeuren. Terwijl je de producten proeft, moet je het 'signature taste sheet' bij je houden. Richt al je aandacht op je smaakpapillen en begin geweldige smaken te ontdekken. Na het proeven van een product heb je de mogelijkheid om een score te geven aan het product. Aan het einde van uw chocoladereis weet u wat voor soort chocolade u bent (= uw chocoladeprofiel) op basis van uw smaakvoorkeuren. Voor elke 50 verkochte dozen planten we 10 bomen in Peru. Door iChocExperience-dozen te kopen, geniet je niet alleen van heerlijke chocolade - je steunt ook actief onze missie om de
wereld een beetje zoeter en duurzamer te maken.
FOURCHETTE
Fourchette is een bier van hoge gisting, met nagisting op de fles.
De smaak is vol, verrassend en bijzonder elegant. De pittigheid van de tripel in combinatie met het florale van witbier vormen een perfecte harmonie. Fourchette straalt luxe uit, zonder pretentie. Het bier doet aan tripel denken, maar vouwt z’n smaken bijzonder toegankelijk en spontaan voor je open. Het is zacht en straf tegelijk. Fourchette is een welover- wogen keuze, een bier dat je niet gewoon proeft, maar echt belééft..
MAISONIE
Vanuit de passie voor desserts richtte Nathalie Van Der Straeten en haar man Maisonie op met een gepassioneerd team. Als restaurant, voedingshandelaar, cateraar of retailer kunt u bij Maisonie terecht voor desserts met lokale ingrediënten. We willen smaakvolle en eerlijke desserts op het bord brengen van elke fijnproever. We ontwikkelen onze eigen recepturen en bieden die aan onder ons eigen merk of onder eigen label van onze klant.
NOORD-HOLLANDSE GOUDA
Onze Noord-Hollandse Goudse kaas wordt gemaakt van 100 procent Noord-Hollandse weidemelk bij de kaasfabriek van FrieslandCampina in Lutjewinkel, Nederland. Deze premium kaas dankt zijn volle smaak aan de polders van Noord-Holland. De kaas is verkrijgbaar in verschillende rijpingen: jong, belegen, extra belegen, oud en extra oud. De oorsprong van Noord-Hollandse Gouda wordt beschermd door de Beschermde Oorsprongsbenaming van de Europese Unie en is herkenbaar aan het Rode Zegel.
IMPERIAL MEAT PRODUCTS
Imperial Meat Products is een gerenommeerd voedingsbedrijf gekend
voor zijn kwalitatieve salami’s, hammen, zoutwaren, kipproducten en vegetarische producten. Er werken 800 mensen in vijf verschillende vestigingen: Imperial te Lievegem, Amando te Destelbergen, Cornby te Gent, Dacor te Zwijnaarde, en Champlon Salaisons in de Ardennen. We streven in al deze vestigingen naar de hoogste kwaliteit en hanteren strikte regels inzake voedselveiligheid, kwaliteit en hygiëne. Imperial Meat Products zit ook in volle transformatie van een vleesverwerkend bedrijf naar een voedingsbedrijf.
PURATOS
De reis van Puratos begon in 1919, iets meer dan honderd jaar geleden.
Wat begon als een “vader en zoon” activiteit, groeide uit tot een succesvolle internationale onderneming. Ons bedrijf biedt nu een volledig assortiment van geavanceerde diensten en ingrediënten aan klanten in de bakkerij-, patisserie- en chocolade-industrie over de hele wereld. Mensen hebben altijd centraal gestaan in wat we doen, en of het nu gaat om het werken met ambachtslieden, industriële bedrijven en retailers, of foodservice bedrijven van elke omvang,
we zijn klaar om samen de volgende stappen naar een betere wereld te zetten.
CALLEBAUT
We zijn uitgegroeid tot het favoriete Belgische chocolademerk van
chefs over heel de wereld, en daar zijn we trots op. Ons verhaal begint in 1911 met oprichter Octaaf Callebaut. Zijn grote ambitie? Chocolade ontwikkelen die bij iedereen in de smaak valt, vlot verwerkbaar is en telkens weer uitstekende resultaten oplevert. Bovendien hecht hij vanaf het prille begin belang aan duurzaamheid.
De Food Discovery Day wordt zo een netwerk- en inspiratiemoment om u tegen zeggen!
Programma (onder voorbehoud):
12u30-13u30: Opening Food Discovery Market
13u30-14u30: Food Discovery Talks
14u30-15u15: Koffiepauze op Food Discovery Market
15u15-16u30: Uitreiking Belgium Chocolate Awards – Food Personality Awards – Food Discovery Awards
16u30-18u00: Receptie op Food Discovery Market
Bezoek gratis de Food Discovery Day
CONTACT
Voor alle bijkomende informatie over de Food Discovery Days,
contacteer:
Louise Vanthuyne
via lvt@pmg.be
of op het nummer 050/24.04.04